10 trików na wakacje

Jak przeżyć wakacje będąc na diecie, nie przytyć, nie zwariować i wypocząć? 🙂

10 zasad które musisz poznać zanim wyjedziesz na wakacje!

Już niedługo upragnione ciepłe wieczory, zwiewne sukienki, wyczekane urlopy.

A gdzie w tym wszystkim dieta, redukcja i piękna sylwetka? Co zrobić, aby zbliżające się wakacje i wszystkie zaplanowane wyjazdy nie były obarczone stresem i falami przygnębienia, tylko mogły przynieść nam szczery uśmiech i czystą, wolną głowę?

Przede wszystkim NALEŻY W KOŃCU zrozumieć, że maksyma „wszystko albo nic”, nie jest dobra i rzadko na dłuższą metę wypala. Nie musisz jechać nad morze i bronić się rękami i nogami przed lodami, ale nie musisz także czuć się ciężko już po hotelowym śniadaniu all inclusive.

Jak podejść do wyjazdu ze ZDROWĄ GŁOWĄ?

10 trików, które mogą się przydać i pozwolą odczarować błędne stwierdzenie, że nie można skusić się na drobne przyjemności, gdyż nie po to cały rok dążyło się do uzyskania „formy na lato”:

  1. Śniadania i inne posiłki all inclusive NIE UCIEKNĄ- szwedzki stół: sery, serki, bułeczki, croissanty, grzanki, naleśniki, serniczki, jogurty- naprawdę nie musisz jeść wszystkiego na raz- jutro TEŻ JEST DZIEŃ. Warto przyjąć zasadę: dzisiaj kosztuję jeden ciekawy przysmak, jutro kolejny- wtedy zarówno Twoje śniadania będą różnorodne jak i brzuch lżejszy, gdyż nie będziesz czuć się, że najadłaś/eś się „pod korek”.
  2. Pamiętaj, aby posiłki były pełnowartościowe: niech na Twoim talerzu znajdą się zarówno: białko, tłuszcze jak i węglowodany- gwarantuje Ci, że będziesz czuć się nasycona/y o wiele dłużej. Same musli z mlekiem albo kanapka z masłem i pomidorem nie będzie najlepszym wyborem. Po godzinie już będziesz wyszukiwać budek z lodami.
  3. Pamiętaj o warzywach! Dzięki nim będziesz dłużej najedzona, żołądek będzie bardziej wypełniony, organizm nawodniony i naładowany witaminami i minerałami a posiłek po prostu zdrowszy.
  4. Mniej nie znaczy lepiej- oczywiście warto zawsze odchodzić od stołu z uczuciem lekkiego niedosytu, ale nie ma co rozpoczynać dnia na wakacjach słabym śniadaniem- wtedy lody, gofry czy naleśniki będą zachęcały dwa razy bardziej!
  5. Wyjście do restauracji- wybieraj to na, co masz ochotę, a nie to CO POWINNAŚ/POWINIENEŚ ZJEŚĆ- wyjście na miasto, nieodzowna część wakacji, dlatego warto, aby jedzenie na które czekasz było tego warte. Wybieraj, to na co rzeczywiście masz ochotę przeglądając menu, a nie to co wydaje się najmniej kaloryczne. Nawet jeśli to bardziej kaloryczny posiłek- warto go zjeść, a po prostu zrezygnować z deseru. Niskokaloryczne posiłki mogą sprawić, że będziesz czuć się tylko rozdrażniona/y i głodna/y- a to chyba nie o to chodzi w wakacje!
  6. Jeśli nie wyobrażasz sobie na wakacjach obiadu bez deseru, ok! Da się to zrobić! Po prostu na obiad zjedz mniej kaszy/ ryżu/ziemniaków/ makaronu lub w ogóle z nich zrezygnuj! Dzięki temu “zaoszczędzisz” na węglowodanach 🙂 A dodatkowo deser zjedzony po posiłku składającym się z białka, tłuszczu i warzyw, spowoduje niższy i mniej gwałtowny wyrzut glukozy i insuliny! Same plusy 🙂
  7. Daj odpocząć organizmowi- jedz co 3-4h. OK! trzeba przyznać, że wakacje i urlopy kojarzą się również w dużej mierze z dobrym jedzeniem, ALE pamiętajmy, że to nie jest najważniejsze i, że nie musimy jeść co chwila, aby NAJEŚĆ SIĘ na zapas bo jesteśmy na urlopie i Nam wolno. Przerwy między posiłkami będą wręcz wskazane- Nasz żołądek odpocznie przed kolejną porcją dobroci, a my nie będziemy czuli się ociężale i bez energii do życia, a wręcz przeciwnie!
  8. Pamiętaj, że jemy OCZAMI! Co często może być zgubne bo w połowie posiłku Nasz talerz może okazać się zbyt pokaźny. Jedz tyle, ile podpowiada Ci Twój organizm, nie jedz jeśli nie masz już miejsca, nie opróżniaj talerza tylko po to, aby był pusty. Jeśli nie chcesz marnować jedzenia- po prostu nakładaj mniejsze porcje, a w razie „W” jeśli nadal będziesz czuć głód- dołóż sobie więcej mięsa lub warzyw.
  9. Pamiętaj o nawodnieniu- w upalne dni, przepełnione spacerami, zwiedzaniem możemy o tym zapomnieć. Niestety często niskie spożycie płynów może odbić się na zaburzonym odczuwaniu głodu i większej chęci na jedzenie!
  10. Pamiętaj o ruchu- masz basen w hotelu? Super, jeśli lubisz tego rodzaju rozrywki- jak najbardziej korzystaj. Warto jednak pamiętać, że poza murami hotelu jest naprawdę wiele ciekawych rzeczy do zobaczenia, a czasami spacer w nieznane może okazać się najlepszą atrakcją w ciągu dnia. Ruszaj się, eksploruj, poznawaj i czerp z wakacji wszystko co najlepsze. Bez utraty zdrowia.

No i przede wszystkim:

SŁUCHAJ SWOJEGO ORGANIZMU

Wakacje to specyficzny czas, podczas którego Nasza głowa i ciało w końcu może ODPOCZĄĆ, dlatego nie nakładajmy sobie dodatkowego NIEPOTRZEBNEGO STRESU bo później zamiast cudownych wspomnieć z wakacji, przywozimy ze sobą frustrację i rozczarowanie.

Musimy pamiętać, że w tym okresie nasze żywienie może się różnić- w końcu wyjeżdżamy również po to, aby skosztować lokalnej kuchni i jej specjałów. Nie róbmy sobie wyrzutów, że chcemy próbować czegoś nowego- po prostu zachowajmy umiar w tym co wybieramy i w jakich ilościach. Zawsze wyjście na miasto, próbowanie lokalnych drinków, desery można rozłożyć na cały wyjazd, a nie skumulować wszystkie przyjemności w ciągu jednego dnia!

Zajrzyj do sklepu

Leave a Comment