Oblicz swoje PPM czyli Podstawową Przemianę Materii, to energia którą potrzebujesz aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie organizmu w stanie spoczynku, organizm zużywa ją na podstawowe funkcje życiowe (oddychanie, bicie serca, utrzymanie stałej temperatury).

Następnie oblicz swoje CPM czyli Całkowitą Przemianę Materii, uwzględniając Twoją codzienną aktywność fizyczną.
Możesz założyć 500 kcal deficytu dziennie. Jeśli masz niską aktywność fizyczną, wartość końcowa może być niższa niż Twoje PPM, a to niedopuszczalne!

Pamiętaj! Nie stosuj diety o kaloryczności poniżej Twojego PPM!
Pamiętaj! Żeby spalić 1kg tkanki tłuszczowej musisz wypracować deficyt na poziomie 7700 kcal!
Załóż sobie odpowiedni czas chudnięcia.
Jeśli gubisz się w obliczeniach napisz do mnie.


Kalkulator PPM



Kalkulator BMI



Jedną z metod oceny insulinooporności i najczęściej stosowaną, jest test obciążenia glukozą (OGTT). Potocznie zwany krzywą cukrową. Bardzo ważne jest to, aby wraz z nią, wykonać też krzywą insulinową, czyli oprócz glukozy, oznaczyć poziomy insuliny. Test OGTT polega na pobraniu i zbadaniu poziomu glukozy i insuliny we krwi: – na czczo – po 1h od obciążenia glukozą 75g – po 2h od obciążenia glukozą 75g.Test wykonywany jest zawsze z polecenia lekarza, w laboratorium, z krwi żylnej. Posiadając wynik glukozy i insuliny na czczo, możemy ocenić stopień insulinooporności.
Pomocny do tego jest kalkulator HOMA-IR.
Wynik powyżej 2 może oznaczać insulinooporność.

Wskaźnik HOMA-IR




Pamiętaj! wynik z kalkulatorów nie zastąpi porady dietetyka i/lub lekarza!

Jeśli potrzebujesz zbilansowanej diety sprawdź moje jadłospisy – wszystkie składniki możesz kupić w sklepach popularnych sieci, a przepisy są szybkie i smaczne. Gwarantuję Ci że to będziesz zadowolona/ zadowolony, tak jak tysiące moich pacjentów. Trzymam za Ciebie kciuki!